Idući u susret novim izazovima i prilagođavajući se situaciji izazvanoj COVID19 pandemijom, EUBID projekat prihvatio je globalnu potrebu za onlajn edukacijom i sa tim ciljem organizuje vebinare. Kako bismo pružili podršku MSP sektoru, startapovima, kao i biznis inkubatorima, osmislili smo seriju onlajn obuka na kojima učesnici dobijaju praktična znanja i veštine za lakši prelazak na digitalni način poslovanja u različitim oblastima.
Druga tema kojom smo se bavili jesu mere ekonomske podrške privredi u cilju ublažavanja posledica pandemije. Na prvom vebinaru predstavljen je nacrt tih mera, a na drugom su EUBID eksperti detaljno objasnili šta predložene mere znače, kome su namenjene, koji privredni subjekti se mogu prijaviti za njihovo korišćenje, kao i ko su oni kojima mere ipak neće biti dostupne.
Osim ekonomskih mera za pomoć privredi, na vebinarima smo se bavili i konkretnim temama koje treba da pomognu u pokretanju i unapređenju poslovanja. Osnivač platforme Shopen Marko Popović, preneo je učesnicima vebinara iskustva iz te oblasti i pružio besplatnu pomoć svima koji žele da se okušaju u onlajn trgovini.
Na vebinaru posvećenom frilenserima, Tamara Gavrić, ambasadorka najveće globalne platforme za frilensere UpWork, predstavila je mogućnosti i objasnila osnove platforme, uključujući tok rada, otvaranje računa i plaćanje.
Prikupljanje sredstava za startapove bila je takođe jedna od tema o kojoj je na EUBID vebinaru govorio Aleksandar Zobec, menadžer poslovnog razvoja F6S, najveće globalne platforme za podršku startapovima. Zobec je predstavio prednosti korišćenja platforme, na koji način se startapi upisuju u programe, kako da postave nalog itd.
Na vebinaru posvećenom finansijskom menadžementu govorilo se o pojmu i suštini upravljanja finansijama i osnovnim finansijskim pojmovima, kao i o tome kako se tumače finansijski izveštaji. Nakon toga, EUBID projekat održao je i vebinar posvećen upravljanju projektima.
S obzirom na to da su vebinari izazvali veliko interesovanje zajednice poslovnih inkubatora i njihovih stanara, u organizaciji projekta održana je i dvodnevna onlajn radionica. Prvog dana razgovaralo se o digitalnom marketingu, optimizaciji sajtova, prisustvu na društvenim mrežama i Google oglašavanju. Drugi deo radionice bio je posvećen i tehnikama, alatima i veštinama prodaje, kao i pregovaračkim veštinama i prezentovanju u prodaji.
Neformalna edukacija, kreativna idustrija i šanse za razvoj poslovnih inkubatora, značaj međunarodnog i lokalnog povezivanja, kao i šta nam donosi period posle COVID-a, bile su teme onlajn meetup-a koji je organizovao EUBID za predstavnike biznis inkubatora. Gosti su bili Milica Božanić, direktorka Srpske Filmske Asocijacije, koja je predstavila asocijaciju i programe koje organizuju, bazu lokacija i efektima na lokalni razvoj. Milica je govorila i o konferenciji CGA, kao dogadjaju koji spaja filmsku industriju sa gejmingom, digitalnim umetnostima, IT sektorom i prilikama koje postoje za nova zanimanja u svemu tome. Miljana Jovović- direktorka Crater VFX trening centra, iz svog iskustva vođenja trening centra priča o treninzima na daljinu, o radu sa srednjoškolcima i studentima i o tome koliko je neformalno obrazovanje korisno i neophodno u ovoj industriji. Miloš Milošević, osnivač portala VFX Srbija, podelio je deo iskustva iz Londona i velikih centara kreativne industrije, i objasnio koliko je zapravo ta industrija mobilna i rasuta po svetu i kako je COVID samo ojačao rad od kuće.
Sve
EUBID vebinare možete pogledati na https://vimeo.com/eubidproject.